2012. február 28., kedd

Káposztás ételek


Jelentkeztem Ibcsi játékára.

Nekem az első étel,ami eszembe jutott a felhívás olvasása alatt,az alföldi töltött káposzta volt. A recept apu anyukájától származik,de mielőtt leírnám megosztom veletek,hogy én hány fajta káposztát szoktam készíteni...


Nos, itt van rögtön első körben a székelykáposzta, ki hogy csinálja, apróra vágott hússal vagy éppen oldalassal,rántva vagy habarva.Én jobban szeretem benne a kisebb darabokra vágok húsit és nem rántom,sőt nem is habarom. Néha dobok bele füstölt kolbászt vagy szalonna bőrkét. Tálaláskor tejföllel locsolom.
Aztán van még a "gombócos káposzta". Kicsit jobban hajaz a töltött káposztára,azzal az "aprócska" különbséggel,hogy ez nem töltött:D. Az edény alját beborítom káposztával,elkészítem a töltött káposztába használt tölteléket darált húsból és gombócokat sorakoztatok a káposztára,ha betelt a sor újra káposzta,majd ismét gombócok,a mutatvány káposztával zárom,vízzel felengedem ízesítem és várom,hogy megfőljön.

Aztán,ezt éppen én nem szoktam,de anyu igen..székelykáposzta bele az előbb említett gombócok,de még mindig nem töltött.
Anyósom,a töltött káposztát szokta készíteni,amikor is előfőzött káposzta leveleibe bebugyolálja a már említett tölteléket és oldalassal,savanyú káposztával megfőzi,majd rántja.

És végül a kedvencem,amiért ez a bejegyzés íródott:

Elkészítjük a töltött káposzta tölteléket. Megfőzzük a káposztát sós vízben leveleit leszedegetjük közben. Megtöltjük a káposzta leveleket,én..mi,úgy szoktuk,hogy olyan háromszög formája lesz a töltött káposztáknak. Edénybe sorakoztatjuk őket,én szoktam a sorok közé káposzta levelet tenni. Langyos ,sós vízzel felöntjük,hogy ellepje a káposztákat. Fedő alatt főzzük,majd mikor már majdnem kész sűrített paradicsommal felöntjük. Nem kevergetjük. Előre-hátra mozdulatokkal forgatjuk a fazekat,nehogy oda égjen közben és a végén,amikor ráöntöttük a pürét.Picit főzzük még. Én szoktam bele egy kicsi cukrot rakni,hogy nem legyen annyira "vad" íze a paradicsomnak.Én ezt is szeretem tejföllel.
Íme egy kép a mai ebédről,még sorozás közben,ami a sima gombócos káposzta volt.(Későn jutott eszembe fotózni)

Mi után ilyen hathatósan tanulmányoztam a káposzta ételeket és az előző posztban az időjárást ,:D ígérem,hogy legközelebb már valami kreatívval jövök.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése